Reklamní prostor

Běhání pro zdraví

Účinky běhání na naše zdraví

  • posiluje srdce, zlepšuje funkci plic a krevního oběhu
  • snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění
  • zformování celého těla, zbavení se tukových polštářků
  • uvolněnost, antistresový účinek
  • kvalitnější sex, větší výdrž při různých fyzicky náročných aktivitách

Jak často běhat?

  • důležitá je pravidelnsot, běhat nebo provozovat jiné aerobní sporty bychom měli ideálně 3x v týdnu
  • již během dvou měsíců od zařazení běhu do našeho harmonogramu uvidíme značné výsledky

Nejlepší podmínky pro běhání

  • běhat můžete kdykoliv – každému vyhovuje jiná denní doba, někdo preferuje ráno a dopoledne, kdy se tělo nastartuje na zvládání celodenní práce, nastartujeme také trávení, někomu naopak vyhovuje večerní běhání jako formauvolnění po celém dni
  • běhat můžeme kdekoliv – je jedno, zda běháme ve městě, na horách nebo na pláži, samozřejěm je příjemnější běhat v lese mezi stromy než mezi paneláky, ovšem výsledný efekt se dostaví v jakémkoliv prostředí
  • běhat můžeme jakoukoliv rychlostí – zpravidla se doporučuje běhat alespoň 30 minut, začínáme velmi pomalým během a rychlost můžeme upravovat dle své kondice
  • běh má své kouzlo v jednoduchosti, stačí Vám boty, pohodlné oblečení a jde se na to, není to finančně náročný sport, ale za to velmi účinný

Běh má velký vliv nejen na naše tělo, ale také na naší mysl, naše psychika se vyčistí. Běhání v propojení dalšími pozitivními aktivitami na naše zdraví nám brání konzumaci alkoholu nebo nezdravého jídla, protože když si zvyknete na takové aktivity, je Vám líto to zahodit cigárem a dvanáctkou.

Jak začít

Začátek bývá nejhorší, můžete myslet na to, že se má běhat tolika  tolik minut a tolikrát v týdnu a máte iobavu, že to nedáte, ovšem neřiďte se popsanými návody, ale prostě se obujte a běžte. Po prvních pár pokusech si tělo velmi rychle zvykne a z běhu se stane závislost – závislost na hezkém a zdravém těle a spokojené a uvolněné hlavě. Vaše tělo Vám poví, kdy už má dost a kdy je čas vyběhnout.